ТОЈ ДА ГО ЧУВАШ, БЕ ЛЕПОТИЦЕ!

/, Литература, Блесок бр. 107/ТОЈ ДА ГО ЧУВАШ, БЕ ЛЕПОТИЦЕ!

ТОЈ ДА ГО ЧУВАШ, БЕ ЛЕПОТИЦЕ!

ТОЈ ДА ГО ЧУВАШ, БЕ ЛЕПОТИЦЕ!


Фејсбук поезијата, како израз на популарната култура која стана достапна преку еден масовен медиум можеше да биде „динамична, револуционерна сила, кога ќе ги сруши старите бариери на класата, традицијата, вкусот и ќе ги стопи сите културни дистинкции“ (Macdonald, 1998: 25). Популарната култура генерално може да биде и „идеално место за лоцирање на симпатии и врски со жените и женските студии, бидејќи жените често се обезвластени и ретко канонизирани. Меѓутоа, бидејќи популарната култура ги одразува стандардите, верувањата и практиките на едно цело општетсво, дискриминацијата кон и негативниот став за жените… излегуваат на нејзината површина исто толку често како и во елитните културни форми“ (Magoulick, 2006). Затоа, и покрај почетниот шок за често задреманата и безбојна сцена на македонската поетска продукција, се чини дека го пропуштила мигот да биде вистинска алтернативна културна сила, онаа која ќе ги надмине ограничувањата поставени од академијата, но и патријархалниот општествен ткаеж поставен со мизогинија која често се одразува и во културното производство. Се рекло дека „популарната култура е едно подрачје каде што се одвива битката за и против културната моќ и во таа битка постои влог кој може да биде загубен или удвоен“ (Атанасова, 2012: 148). Оваа инвестиција во случајот на Фејсбук поезијата е во најголем дел загубена, бидејќи таа стана популистичка сила која неуморно се обидува да се потврди себеси од позиција на моќ.

Библиографија

Ang. I. 19 Dallas and the Ideology of Mass Culture. In: Storey, J. ed. Cultural Theory and Popular Culture: A Reader. Second Edition. Harlow: Pearson Education. pp. 265-2
Атанасова, С. 20 Современа популарна култура: теорија, културни студии, женска популарна култура. Скопје: Центрифуга.
Braidotti, R. 19 Nomadic Subjects: Embodiment and Sexual Difference in Contemporary Feminist Theory. New York: Columbia University Press.
Gawelti, J. G. 20 With the Benefit of Hindsight: Popular Culture Criticism. In: Hinds, H. E. Jr et al, ed. Popular Culture Theory and Methodology: A Basic Introduction. Madison: The University of Wisconsin Press. pp. 266-2
Gilbert, S. M. and Gubar S. 20 The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination. In: Eagleton, M. ed. Feminist Literary Theory: A Reader. Second Edition. Oxford: Blackwell Publishing. 91-
Hinds, H. E. 20 Popularity: The Sine Qua Non of Popular Culture. In: Hinds, H. E. Jr et al, ed. Popular Culture Theory and Methodology: A Basic Introduction. Madison: The University of Wisconsin Press. pp. 359-3
Illouz, E. 20 Why Love Hurts. Cambridge: Polity Press.
Kukić, D. 20 Stvarne i virtualne zvijezde. Medijski dijalozi: časopis za istraživanje medija i društva. Godina V, broj Podgorica. pp. 209-2
Macdonald, D. 19 A Theory of Mass Culture. In: Storey, J. ed. Cultural Theory and Popular Culture: A Reader. Second Edition. Harlow: Pearson Education. pp. 22-
Magoulick, M. 20 Women in Popular Culture (entry for Encyclopaedia of Women’s Folklore and Folklife).. Georgia College and State University. http://www.faculty.de.gcsu.edu/~mmagouli/popculute.htm (accessed on 29 Julu 2014).
Nenić, I. 20 Matrica koja obećava? Predstavkjanje i učešće žena u popularnoj kulturi. In: Zaharijević, A. prir. Neko je rekao feminizam? Kako je feminizam uticao na žene XXI veka. Novi Sad: Heinrich Bӧll Stiftung. pp. 263-2
Rakow, L. F. 19 Feminist Approaches to Popular Culture: Giving Patriarchy Its Due. In: Storey, J. ed. Cultural Theory and Popular Culture: A Reader. Second Edition. Harlow: Pearson Education. pp. 275-2
Schudsom, M. 19 The New Validation of Popular Culture: Sense and Sentimentality in Academia. In: Storey, J. ed. Cultural Theory and Popular Culture: A Reader. Second Edition. Harlow: Pearson Education. pp. 495-5
Selimović, M. 19 Tvrđava. Sarajevo: Svjetlost, Izdavačko preduzeće.
Тодоровски, Г. 20 Автентичен поетски глас свртен со лице кон своето време. In: Силјан, Р. Сенки на татковината. Скопје: Матица македонска. Стр. 105-1
Višnjić, J. & Mirosavljević, M. 20 Problem reprezentacije roda u medijima. In: Zaharijević, A. prir. Neko je rekao feminizam? Kako je feminizam uticao na žene XXI veka. Novi Sad: Heinrich Bӧll Stiftung. pp. 248-2

#b
8. Или, како што тоа славно го кажале Гилберт и Губар: „Машката сексуланост, со други зборови, не е само по аналогија, туку и буквално суштината на книжевната моќ. Пенкалото на поетот е во одредена смисла (дури и повеќе од фигуративно), пенис“ (Gilbert and Gubar, 2004: 92).
9. Или, како што напишала Ева Илоуз, „Најимпресивното тврдење на феминистите е дека борбата за моќ лежи во суштината на љубовта и сексуалноста, и дека мажите имале и продолжуваат да имаат контрола во таа борба… Ваквата сексуална машка моќ се состои во способноста да се дефинираат предметите на љубовта и да се постават правилата кои го регулираат додворувањето и изразувањето на романтичните чувства“ (Illouz, 2012: 5).
10. Овие стихови се дел од песна под наслов „Ти сеуште мислиш дека си принцеза и дека принц заслужуваш…“
11. Како што вели еден скопски графит (исто така вид на популарна уметност): Лешоски, сакам дати бидам инспирација.
12. „Првите поетеси биле Јованка Орлеанка на своето време“. Нова Македонија, no 23108, 22.2.2014. (http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=21914839208&id=26&setIzdanie=23108).
13. Или, со други зборови, она што Роси Браидоти го нарече наследена „традиција на женски молк“ (Braidotti, 1994: 75).

2018-12-17T12:51:53+00:00 мај 31st, 2016|Categories: Есеи, Литература, Блесок бр. 107|